برای اینکه ایمیلها و نامه های خوب و اثرگذار داشته باشیم ۱۳راز نوشتن ایمیلهای خوب و تاثیرگذار را خدمتتان عرض میکنیم برای اینکه این روزها ارسال و دریافت ایمیلهای زیاد کاری، سهم بزرگی در هماهنگی، یادآوری و انجام کارهای روزمره در کسب و کارها پیدا کرده است. نکتهی بد اینجاست که تعداد این ایمیلها در گذر زمان به جای کم شدن، بیشتر و بیشتر میشود و جواب دادن به همه آنها کاری سخت. در ادامه ۱۳راز نوشتن ایمیلهای خوب و تاثیرگذار را به شما خواهیم گفت که نوشتن و تاثیرگذاری آنها را چند برابر میکند.
۱- برای داشتن ایمیلهای خوب ابتدا باید گفتاری، اما سعی در زیبا وشیوا نوشتن باشد
بسیاری از ما تا زمانی که قصد نوشتن یک ایمیل را داریم مکلف به رعایت تمام اصول و قواعد نامه نگاری می شویم و کاملا آن را به صورت نوشتاری سخت و غیر قابل هضم در می آوریم . کسب و کارهای موفق این پیچیدگی ها را کنار می گذارد و به راحتی در ایمیل به صوزت گفتاری با یک دیگر می کنند.
۲-اول پیش نویس کنید و بعد دوباره بنویسید
اول از همه ایده هایی که در ذهن دارید را بدون هیچ ترسی درباره ی ترتیب یا لحن سخن بنویسید. بعد ار ابتدا شروع کنید و جملات و کلمه ها را تاحد ممکن کوتاه تر و ساده تر کنید.
۳- درخواست پاسخ به ایمیل را وضح بگوید
اگر جواب واضح به ایمیل خود نیاز دارید یا می خواهید تصمیمی گرفته شود یا ارتباط با شخصی خاصی برقرار شود و مشخص بگویید.
۴- تنها دو بار از من یا ما استفاده کنید
شاید دوری کردن ازاین دو کلمه به صورت کلی کار بسیار سختی باشد، اما سعی کنید در سه جمله از ایمیل شما حداکثر یک یا دو بار من یا ما استفاده شود. استفده از زیاد از حد از این دو کلمه شما را خودمحور نشان می دهد.
۵- سری به خواننده بزنید
خود را به جای شخصی که قرار است ایمیل شما را دریافت کند بگذارید و چیزهایی که نوشته اید را بخوانید. جملاتی که نوشته اید جالب هستند؟ اگر نه جملاتی را تصور کنید که برای دریافت کننده ایمیل احتمالا جذاب خواهند بود اکنون با توجه به این موضوع جملات را تغییر دهید یا دوباره بنویسید.
۶-جملات سنگین و پیچیده را به جملاتی ساده تبدیل کنید
هرجمله ای که پیش از یک ایده توصیه پیشنهاد نظر و مواردی از این دست را در خود جای داده بشکنید و جمله ی کوتاه تر برای راحتی بیشتر در خواندن بنویسید.
۷- از ساده ترین کلمات ممکن استفاده کنید
اگر کلمه ای کوتاه تر وجود دارد که می تواند منظور شما باشد از آن استفاده کنید. بعد از این احتمالا استفاده از کلمات بسیار ساده اما با معنی گویاتر است.
۸- هر چیز گیج کننده ای را دوباره بنویسید
هرکلمه ی خارجی سخت تلفظ یا غیر متعارف را حذف کنید و از کلماتی ساده سرراست و با معنی مستقیم استفاده کنید تا خواننده راحت منظور شما را متوجه شود.
۹- به ایمیل خود شکلی ساده بدهید
لازم نیست برای نوشتن ایمیل خود از فرمتهای خاصی استفاده کنید که صفحه را شلوغ کند یا تمرکز خواننده را از بیم ببرد. بسیاری از افراد تنها متن ایمیلها را می خوانند.
۱۰-منظور خود را واضع و روشن بگویید
اگر قصد دارید درباره چیزی توضیح دهید این توضیح را حداکثر در ۲یا۳ جمله جای دهید و اگر به بیش از این نیاز بود در قالب یک متن یا سند به ایمیل پیوست کنید.
۱۱- از شکلک استفاده کنید
ایموجی ها به راحتی می توانید حالت شما را ترسیم کنند زمانی که جملات از بیان حالت شما نتوان می مانند ایموجی ها به راحتی اینکار را انجام می دهند. ایموجی ها در ایمیل های غیررسمی موجود در کسب و کار شما کاملا مناسب هستند.
۱۲- اندازه فونت را تغییر دهید و دوباره بخوانید
با تغییر کلمات در صفحه دوباره ایمیل را بخوانید تا متوجه تمام چیزهایی که نوشته اید شوید، نه اینکه تصوری از نوشته ی خود در ذهن داشته باشید. در همین حین ممکن است اشتباهاتی را پیدا کنید که در صورت انجام ندادن این تغییر کوچک ممکن بود از آن ها غافل بمانید.
۱۳- بلند بخوانید تا تاثیر آن را متوجه شوید
خواندن بلند جملاتی که نوشته اید کمک می کند کلمات نامتعارف در هر جمله را پیدا کنید. این باعث می شود که ایمیلهای خوب داشته باشیم.
امیدواریم این ۱۳ راز نوشتن ایمیلهای خوب و تاثیرگذار بتواند کمکی برای ارسال ایمیلهای شما باشد.
منبع:http://elecompweb.com/two-dimensional-ink-jet-printers/